Projekt Opravme Česko startuje. Chce obnovit tradici kutilství

Komunitní web Opravárna, fungující už více než tři roky, aktuálně spouští nový projekt Opravme Česko. Opravárna sdružuje opraváře a servisy z celé České republiky a propojuje je se zákazníky. Stávající služby nyní rozšíří o projekt Opravme Česko, jehož hlavním cílem je informovat spotřebitele o opravitelnosti výrobků. Peníze na jeho spuštění se povedlo vybrat během dvou týdnů prostřednictvím sbírky na Hithitu. Ta bude aktivní ještě zhruba tři týdny. Čím více peněz se v ní získá, tím více se povede zrealizovat workshopů a dalších aktivit.

Právě prostřednictvím tematických workshopů chce tým Opravárny do zmírajícího oboru nalákat nové, zejména mladé lidi. Zájemci se na workshopech budou mít možnost naučit například pájet nebo poznat příčinu závady. Součástí projektu Opravme Česko bude i spousta dalších aktivit jako třeba mediální kampaň, osvěta na sociálních sítích, virální videa, kampaň zaměřená na nábor nových opravářů i servisů a vytvoření funkční komunity se sdílením a předáváním zkušeností. Dále pak také série opravářských akcí s názvem Oprakavárny. Ty se postupně uskuteční po celé republice a vždy se na nich u kafe potkají opraváři se zákazníky.

Díky vybrané částce 150 000 Kč se povede zrealizovat první workshopy, celodenní event Oprakavárny a spustit webovou stránku. „V tuto chvíli máme ještě dost času do konce kampaně, tak jsme si stanovili další cíle. Rádi bychom po republice udělali více workshopů a Oprakaváren. Pak bude taky potřeba zdokonalit web, tak aby uměl vše, co potřebujeme,“ vysvětluje Jan Charvát, zakladatel Opravárny.

Pokud se povede získat více než 250 000 Kč, event Oprakavárna se bude moci udělat i v dalších městech jako třeba v Brně nebo Ostravě. Navíc také bude možné uspořádat i vícetematických workshopů po celé republice. Část peněz půjde také na reklamu a marketing, nábor nových opravářů, získávání zakázek a naprogramování webu www.opravarna.cz, tak aby mohl třídit výrobky dle jejich opravitelnosti.

Další metou je částka 375 000 Kč. „Jestli přesáhneme tuto částku, tak budeme moci kompletně doprogramovat web Opravárny. Chceme tam například přidat přehlednou mapu opravářů a servisů, tak aby každý zákazník hned jednoduše viděl, kolik jich má v bezprostřední blízkosti. Aktuálně také začínáme jednání s velkými výrobci elektra a jedním e-shopem, tak uvidíme, jak to vše dopadne,“ dodává Jan Charvát.

Přispěvatelé si v kampani na Hithitu.cz mohou vybírat z celé řady zajímavých odměn od triček a mikin, přes sady nářadí pro začátečníky či slevy na zadávání opravárenských zakázek, až po účast na opravárenských a vzdělávacích akcích.