Zrodila se nová značka nabízející paletu rostlinných sýrů s autentickou chutí

O pandemii koronaviru toho můžeme říct opravdu hodně. Že by ale přinesla i něco dobrého, zrovna často neslýcháme. Ale něco se přece jen naštěstí najde. Díky ní se totiž zrodila nová značka Planto Besto, která se zabývá výrobou rostlinných sýrů. Ty jsou čistě veganské, ale pyšní se chutí, jež je téměř k nerozeznání od jejich mléčných protějšků. Projekt nyní hledá podporu na Hithitu.

Segment roslinných sýrů v současnosti v Česku stále není zcela rozšířený. Přitom spotřebitelé mají o veganské sýry zájem. „Rostlinné alternativy sýra jsou velkou příležitostí v rostlinném odvětví. Dle naší interní analýzy lze na českém trhu např. sehnat pouze 6 druhů veganského cheddaru, 3 alternativy hermelínu a další sýry jako niva chybí úplně. Navíc tyto rostlinné alternativy nejsou běžně dostupné ve velkých řetězcích a oproti masovým alternativám je tedy (ne)mléčný trh značně pozadu,” říká předseda České veganské společnosti Martin Ranninger. „Určitě tedy vítáme, že vzniká nový projekt s ambiciózním cílem nabídnout paletu veganských alternativ sýra českým spotřebitelům,” dodává Ranninger.

Projekt Planto Besto se zrodil v hlavě mladého podnikatele Karla Bise při prvním lockdownu. Karel je zapáleným kuchařem i experimentátorem a na poli veganských produktů se pohybuje již sedmým rokem. Je provozovatelem veganského cateringu Bis.tro, pro něž byl začátek roku 2020 velkou výzvou a jeho budoucnost se tehdy jevila velmi slibně. Alespoň do té chvíle, než přišla pandemie koronaviru a slibně se rozjíždějící byznys nemilosrdně uzemnila. Karel ale nelenil a využil vzniklý čas i prostor pro realizaci plánu B: vývoj a výrobu rostlinných produktů. Energii investoval především do výroby a nacházení vyvážených chutí a receptur rostlinných sýrů. Koncem roku 2020 si pronajal výrobní prostor v Hořovicích u Berouna a zcela sám se pustil do kompletní rekonstrukce. Na její dotažení a vybavení prostor potřebnou technologií mu však nyní chybí potřebné peníze.

Ambiciózní projekt hledá podporu na Hithitu

Potřebné finance se značka Planto Besto aktuálně snaží získat prostřednictvím kampaně na crowdfundingovém serveru Hithit.cz, kde si přispěvatelé mohou vybrat z celé řady zajímavých odměn. Vedle samotných roslinných sýrů je tu k mání třeba například degustační večeře spojená s ochutnávkou prvotřídních vín ve vinohradském podniku Boho cafe&store. Další lákavou odměnou může být pro fanoušky rostlinných produktů nabídka cateringových služeb, které nabízí společnost Bis.tro. Podporovatelé budou mít možnost během kampaně ochutnat produkty ve většině veganských restaurací, kde má Karel zajištěnou přátelskou kolegiální podporu.

„Kampaň je rozdělena do několika fází. Díky přispěvatelům se již podařilo dosáhnout na první metu, která představuje finance na potřebnou rekonstrukci. Nicméně na zakoupení technologie nutné pro spuštění výroby, při níž budeme schopni dodávat základní řadu produktů jak pro gastro, tak pro širší veřejnost, která si bude moci naše produkty objednávat na e-shopu, potřebujeme vybrat částku 260 000 Kč z druhého milníku. Kdyby se podařilo dosáhnout i třetího milníku, zaměříme se na výrobu zrajících sýrů. Následovat budou fáze, které se soustředí na rozšíření výrobních kapacit a na zkvalitnění obalových materiálů,“ popisuje Karel Bis, zakladatel značky rostlinných produktů Planto Besto.

Během kampaně se na webu www.plantobesto.com také spustí hra Whiteman, kde si zájemci mohou zasoutěžit o produkty značky Planto Besto.  Pokud by vás projekt zajímal, navštivte probíhající kampaň na platformě HITHIT.

V druhé polovině roku 2021 se spustí e-shop s výrobky značky PlantoBesto.

foto: Planto Besto