Home Again aka návrat streetwear legendy 90. let

Redakce

Pokud je vám dnes kolem 40, jistě nenecháte na dekádu nevídané svobody dopustit. Marast porevoluční kocoviny a tragické domácí estetiky střídala euforie z právě se rodících hudebních žánrů a nově příchozích subkulturních aktivit – skateboardingu a snowboardingu.

Pokud jste fenoménům “desky&prkna” propadli, jistě jste toužili vlastnit i originální oděvní kousek tehdy mladých značek Burton, Gotcha, Volcom apod.  Některé brandy divoká devadesátá léta přežily, některé zcela zanikly. Jedna ze zmizelých ikon, definujících devadesátkovou módu, je německá značka Homeboy. Třetí nejstarší streetwearová značka na trhu.

Je to dlouhých 29 let, co Jurgen Wolf založil brand, který cílil na mladé lidi se zálibou ve skateboardingu. Chtěl, aby mohli nosit to, po čem sám toužil. Netrvalo dlouho a z „oversized“ triček a volných kalhot z dílny Homeboy se v druhé polovině devadesátých let stal fenomén s obratem téměř 35 mil. EUR.

“Hiphop a rap byly středobodem našeho vesmíru. Byli jsme taky jedni z prvních, kdo začali míchat skateboarding s hudbou”, komentuje začátky brandu sám jeho zakladatel, Jurgen. “Wu-Tang Clan a Cypress Hill nakonec naše věci i nosili.”

A jelikož rappeři z Lower East Side v New Yorku nešetřili ve své tvorbě výrazem “homeboy”, zcela přirozeně zvolil Jurgen právě toto slovo jako název svého brandu, který se časem z Evropy dostal až do Spojených států.

Na přelomu století bohužel značka neustála krach akcií, který se nepříznivě dotkl USA a západní Evropy a na delší dobu se odmlčela.

The legend is back.

Na letošním berlínském veletrhu streetwear módy “Bright” jejich showroom působil jako zjevení. Nezapomenutelné logo Home Boy mezi hipsterskými motivy vyloženě provokovalo. Ikonický brand je zpět s novým nasazením. Rodinné stříbro po zakladateli převzal jeho syn Julian. Byl to právě on, kdo po letech na ulici vytáhl staré prototypy a budil jimi mezi kolem jdoucími vášnivé emoce. Odezva byla tak intezivní, že o probuzení Homeboye z hibernace nebylo pochyb.

Homeboy letos přichází s novou, současnější kolekcí, ale se stejnou filozofií – nabízet kvalitní streetwear. Na scénu se tak vrací s mikinami užšího střihu, ostrými liniemi a vintage detaily.

Pokud byste po streetwearové klasice toužili, obraťte se na partu kolem nového žižkovského fashion shopu Never Enough Black Box Store na Náměstí Jiřího z Poděbrad 18. Tuto středu totiž novou Homeboy kolekci slavnostně odpalují.

… so who’s your HOMEBOY?