Lacoste: zakousne se a nepustí

Redakce

Krokodýl. Specifický symbol, který je v módě už přes osmdesát let neoddělitelně spjat s francouzskou značkou Lacoste. Do země galského kohouta se dostal ze Spojených států, protože tamní novináři dali zakladateli značky René Lacoste přezdívku krokodýl pro jeho agresivní herní styl. A tak když pozdější světová jednička přišla v roce 1926 s ikonickým polo tričkem, na srdci se objevil krokodýl.

Bílé bavlněné tričko s límečkem a knoflíky u krku, které vzdáleně připomínalo košili s krátkými rukávy, po Lacosteho vítězství amerického U. S. Open ohromilo tenisový svět. Do té doby muži i ženy hráli v nepohodlných košilích, flanelových kalhotech a mnohdy i v kravatě. Ale takový byl zvyk a tenis byl a dodnes často je velmi upjatý. A tak René Lacoste narazil na odpor pořadatelů turnajů, podle nich bylo jeho polo tričko „neslušné“.

Definitivní průnik do módního průmyslu ovšem přišel v roce 1933, kdy René Lacoste založil s přítelem Andre Gillierem firmu La Société Chemise Lacoste (The Lacoste Shirt Company) a mimo jiné polo tričkem L12.12. začal psát slavnou historii této značky.

Z původně tenisové módy se stalo praktické oblečení denní potřeby, než přišel další milník, průnik do Spojených států, kterému pomohlo rošíření barevné kolekce a prodejní politika. Lacoste své výrobky prodával pouze v New Yorku na Manhattanu a za cenu, která odpovídala denní gáži průměrného Američana.

Podobnou roli jako v tenisu sehrálo Lacosteho oblečení také v golfu, kam ho uvedla jeho manželka, mnohonásobná šampionka Simone Thion de la Chaume. Jejich společná vášeň pro tento sport ho vedla k vybudování golfového hřiště kolem Reného rodného domu. Možná i díky tomu ho v něm často navštívili například herci Charles Chaplin a Clark Gable nebo nástupce britského trůnu. Skvělé sportovní geny rodičů potvrdila i dcera Catherine Lacoste, která se v roce 1964 stala golfovou amatérskou mistryní světa.

Dnes firma působí ve 120 zemích světa, rozšířila portfólio o parfémy, boty, tašky a zavazadla, každou vteřinu prodá dva produkty a zaměstnává přes 10 tisíc lidí. V roce 2015 vygenerovala obrat 1,95 miliardy korun. Stále však platí, že Lacoste je synonymum pro eleganci a praktickou módu, která ovšem narušuje zavedenou etiketu.

Za zmínku rovněž stojí, že jméno desetinásobného grandslamového šampióna René Lacoste není spjaté jen s nadčasovou módou. Významnou měrou se podílel i na tenisových inovací, například přišel s automatickým vrhačem míčků, kovovou tenisovou raketou a omotávkou rukojeti tenisové rakety. Ale to už je jiný příběh. Ten módní se odehrává v New York City ve World Trade Centre, v Paříži na Champs- Elysées nebo v Praze Na Příkopě.

Posledně jmenovaný obchod nyní prošel významnou proměnou. Redesign ještě výrazněji odráží více než osmdesátiletou historii slavné francouzské značky, která je synonymem pro eleganci a praktickou módu narušující zavedenou etiketu. Zákazníci mají nyní pohodlnější cestu k nákupu produktů s krokodýlem ve znaku, ať už to jsou ikonická polo trika L.12.12, svetry, bundy, nebo boty.

„Dlouho jsme přemýšleli o rekonstrukci tohoto výjimečného obchodu. Chtěli jsme našim zákazníkům dopřát větší pohodlí, aby se cítili jako doma, a přitom byli obklopeni našimi produkty v moderním prostoru. Mínili jsme poukázat na skutečnost, že značka Lacoste má respekt a pochopení pro měnící se architekturu, ale přitom se vždy drží vlastní historie a dědictví,“ říká zástupce společnosti Lacoste.

Zrekonstruovaný obchod na nejvyhlášenější pražské obchodní třídě je prostornější, svěžejší a nepřehlédnutelná výzdoba odráží všechny podoby firmy. Na stěnách visí kromě produktů také tenisové rakety v kovových rámech, revoluční vynález zakladatele firmy René Lacosta, dobové fotografie nebo golfové hole.

Foto: Petr Hoffelner, nedori


Tagy: