Ženám pomůže kniha o kojení. Ukáže jim, co vše je normální

Dvacet různých příběhů a každý ukazuje, co vše může ženy při kojení potkat. Novinářka a laktační poradkyně Tereza Mynářová vyslechla dvacet žen a sepsala jejich zkušenosti, pochyby, pokusy a úspěchy do knihy Naše cesta ke kojení. Aktuálně se snaží vybrat peníze na její vydání.

Kojit miminko chce většina nastávajících matek. V porodnicích jich zhruba 95 % s kojením skutečně začne, na konci šestinedělí už se ale v Česku výlučně kojí jen 26 % miminek. Ve třech měsících 13 %. Proč kojení často nevyjde podle původních představ? „Jeden z důvodů je ten, že jsme ho ztratili z očí. Kojení přestalo být zkušeností, kterou si ženy v komunitě jednoduše vzájemně předávají,“ předpokládá autorka knihy Tereza Mynářová.

Kniha Naše cesta ke kojení má podle ní pomoct k tomu, aby se kojení vrátilo do běžného života. „Sdílení příběhů a zkušeností pomáhá. Ukazuje ženám, že v tom nejsou samy. Dodává jim inspiraci, jak se s různými nejistotami vypořádat. Naději, že každé náročné období přejde,“ dodává Mynářová.

20 žen. 20 různých příběhů

Novinářka a laktační poradkyně Tereza Mynářová vyslechla dvacet žen z celé České republiky a sepsala jejich zkušenosti. Od očekávání v těhotenství, prvních dnů v porodnici, po další měsíce a roky.

Každý příběh se zaměřuje na trochu jiné téma. Například:

  • život s neodložitelným miminkem
  • jak kojení pomohlo překonat poporodní úzkost
  • srovnání, jak vypadala podpora kojení před 19 lety a dnes
  • zkušenost s citlivým a postupným odstavem
  • kojení předčasně narozeného miminka
  • jak se vyrovnat s pocitem viny, že se vše nedařilo přirozeně
  • kojení dvojčat
  • jak se povedlo spojit kojení a kariéru

Díky knize se budoucí i stávající matky lépe seznámí s kojením. Získají konkrétní představu, jak může vypadat, co někdy obnáší a jak se dají řešit.

Aby mohla kniha vyjít…

Knihu se chystá Tereza Mynářová vydat během července 2021 vlastním nákladem. Aby to bylo možné, potřebuje vybrat prostředky na ilustrace k jednotlivým kapitolám, korekturu, grafickou úpravu, přípravu k tisku, tisk, dopravu a tvorbu e-shopu na svém webu.  Peníze se snaží získat v rámci kampaně na Hithitu, která potrvá do 12. května.

foto: archiv projektu




Tagy: