Konej dobro prostřednictvím Giving Tuesday 2020. Už nyní lze registrovat své aktivity

Profilový obrázek

Za necelý měsíc, v úterý 1. prosince 2020, se spojí stovky milionů lidí po celém světě a společně budou konat dobro. Stane se tak v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků. Ten má název Giving Tuesday a v Česku ho stejně jako v předešlých letech zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. Připojit se může každý, kdo chce udělat něco hezkého. Dobročinné aktivity, ale i výzvy k pomoci lze registrovat až do konce listopadu na webu Giving Tuesday, kde jsou uvedené i konkrétní tipy a nápady, jak pomoci.

Svátek Giving Tuesday vznikl v roce 2012 s jednoduchou myšlenkou: vytvořit den, který inspiruje lidi k tomu, aby konali dobro. Za posledních devět let se myšlenka rozrostla v globální hnutí, které celoročně vede stovky milionů lidí po celém světě k dárcovství, štědrosti a spolupráci. „Štědrost není zakázána ani zrušena. V současné době plné nejistot stále existuje jedna pravda, která nám dává naději. Naději, že jsme společně schopni dosáhnout neuvěřitelných věcí. Giving Tuesday je tak pro lidi z celého světa jedinečnou příležitostí stát při sobě a navzájem se i v této nelehké době podpořit,” dodává Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která za Giving Tuesday v Česku stojí. Loni se do něj v Česku zaregistrovalo 333 dárcovských výzev, díky kterým se podařilo na tuzemské dobročinné projekty vybrat přes 71 milionů korun, darovat několik tun oblečení a potravin lidem v nouzi, a hlavně vykonat bezpočet dobrých skutků.

Do Giving Tuesday se může jednoduše zapojit kdokoliv. Možností, jak svou pomoc pojmout, je nespočet. Je na každého uvážení, zda se připojí například darováním svého času, pomocí vybrané organizaci dobrovolnictvím nebo věnováním peněz potřebným či nabídkou svých odborných znalostí, které by mohly někomu prospět. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na www.giving-tuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění také ukázky úspěšných aktivit z předešlých let a další tipy.

V letošním roce klade Giving Tuesday důraz především na to, jak podpořit potřebné způsoby, které jsou bezpečné a umožňují dělat dobré skutky i při dodržování sociální distance. „Všichni máme něco, co můžeme darovat, a díky sociálním sítím, online dárcovství, online nakupování, poštovním službám a telefonům existuje mnoho způsobů, jak vaši štědrost využít k podpoře druhých. Upřímně doufám, že i letos bude Giving Tuesday alespoň stejně úspěšný jako v předešlých letech. Ať už půjde o pomoc zdravotníkům, dětem, hendikepovaným lidem, seniorům nebo třeba zvířatům,“ říká za Asociaci společenské odpovědnosti Lucie Mádlová.

Pro ty, kteří se chtějí o Giving Tuesday dozvědět více informací, je ve středu 11. listopadu připraven vzdělávací webinář, kde nebudou chybět ani užitečné tipy, jak se zapojit a jak zaujmout širší komunitu dárců. Webinář se uskuteční za spolupráce dárcovské platformy Darujme.cz a komunity expertních odborníků Česko.Digital. Registrovat se lze zdarma zde. Právě 11. listopadu se navíc Česko ujme globálního instagramu Giving Tuesday a prostřednictvím něj bude moci celý svět informovat o tom, jaké dobročinné aktivity se v Česku realizují a jak Česko mění svět k lepšímu.

Partnery letošního ročníku jsou Skupina ČEZ a Albatros Media. Partnerem pro výzkum trhu a veřejného mínění je výzkumná agentura Ipsos. Ambasadorem pro expertní dobrovolnictví je platforma Česko.Digital, pro online dárcovství to je platforma Darujme.cz. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.giving-tuesday.cz či na sociálních sítích.

foto: Giving Tuesday