Černí koně shání peníze na výrobu dalších kol pro postižené děti

Redakce

Nezisková organizace Černí koně, jediný výrobce handbike kol pro postižené děti v České republice, spustila v půlce listopadu sbírku na crowfundingovém portálu HitHit.com. Jejím cílem je získat finanční prostředky na novou výrobnu kol pro postižené děti.

Černé koně založil v roce 2008 Tomáš Pouch jako neziskovou organizaci, která vyrábí handbike kola pro postižené děti.V současné době jsou jediným výrobcem kol tohoto typu v České republice a s největší pravděpodobností i v Evropě. Cílem organizace je dodat bezplatně kola všem postiženým dětem v České republice. Černí koně kola tedy nejen vyrábí, ale dokonce ke každému z nich i hledají sponzory, kteří ho zaplatí.

Integrace handicapovaných do společnosti

Členové organizace sami nejlíp vědí, jak je jejich práce důležitá. Zakladatel Tomáš Pouch v dětství přišel o nohu a jízda na kole mu výrazně pomohla k tomu, aby se vyrovnal se svým handicapem. V současnosti v jeho neziskové organizaci kromě něj pracuje i několik dalších podobně postižených lidí. Jedná se tedy o výrobu handicapovaných pro handicapované.

Kromě výroby speciálních kol se organizace Černí koně angažuje také v mnoha dalších aktivitách, které pomáhají přispět integraci tělesně postižených dětí do společnosti. Pravidelně například pořádá závody na úrovni Českého poháru v horské cyklistice s kategorií handbike, organizuje besedy na základních školách a zajišťuje vzdělávací turné napříč celou Českou republikou. V roce 2009 se navíc Černí koně rozhodli otevřít také vlastní bezplatnou půjčovnu. Ta nabízí kola uzpůsobená celé řadě různých postižení a je zcela zdarma, a to dokonce i v případě, že během výpůjčky dojde k poškození kola.

Z garáže do dílny

Poptávka po handbicích od Černých koní je v České republice opravdu obrovská. Bohužel ale v tuto chvíli nemohou obdarovat tolik dětí, kolik by si přáli. V současnosti totiž výroba probíhá pouze v garáži, kde je velice omezený prostor. I proto se Černí koně rozhodli spustit na HitHitu kampaň, jejímž cílem je vybrat dostatek finančních prostředků na vybudování nových bezbariérových výrobních prostor. Jako základní cílovou částku si přitom stanovili 300 tisíc korun. Díky této částce by měli být schopni zajistit alespoň tu nejzákladnější rekonstrukci nových prostor. V ideálním případě by však potřebovali vybrat jeden milion korun. Pokud by se to podařilo, mohli by nakoupit nejen vybavení, ale dokonce zaměstnat další handicapované.