Češi si rádi zpestří dlouhé zimní večery. Sexuální pomůcky nakupují hlavně online

Češi nejsou žádní puritáni a rádi experimentují. Nejrůznější erotické zboží nakoupila za poslední rok téměř polovina dospělých. Erotiku si pořizují převážně na internetu, protože si cení soukromí. Potvrzuje to spotřebitelský průzkum konzultační společnosti Acomware.

Na rozdíl od jiných druhů zboží hraje u erotiky klíčovou roli diskrétnost. „I když nejsem žádná puritánka a ráda zkouším hračky pro dospělé, na návštěvu kamenné prodejny nemám odvahu. Nedokážu si představit, že bych s prodavačkou probírala, která pomůcka je ta pravá. A že bych v obchodě potkala třeba souseda nebo kolegu z práce, na to se neodvážím ani pomyslet,“ přiznává Michaela G. z Prahy.

Že má podobné obavy převážná část Čechů, dokazují data z výzkumu mezi 1 006 respondenty, který pro konzultační společnost Acomware realizovala agentura Ipsos. „Téměř polovina dospělých Čechů nakupuje erotické zboží převážně na internetu. Dalších 35 procent volí s ohledem na povahu zboží kombinaci internetu a kamenných prodejen. Pouze 17 procent se neostýchá a nakupuje hlavně v obchodech,“ potvrzuje Business consultant konzultační společnosti Acomware Štěpán Jandl.

Pro erotiku neplatí ani oblíbená česká vychytávka, kdy si zboží nejdříve prohlédneme v kamenné prodejně, a teprve poté objednáme na internetu. Tuto strategii volí pouze šest procent Čechů. „V naší kamenné prodejně nakupují hlavně lidé z blízkého okolí, ostatní pak na e-shopu. Je zajímavé, že i mnozí ti, kteří to mají do naší prodejny blízko, nakoupí na e-shopu. Většinou je to kvůli diskrétnosti a bohatému obsahu stránek e-shopu, jako jsou detailní fotky, videa a recenze,“ potvrzuje Adam Durčák, majitel e-shopu a prodejny s erotickým zbožím RůžovýSlon.cz.

Plusem internetového nákupu je podle výzkumu také to, že e-shopy nemají otevírací dobu. Lidé tak mohou objednávat v čase, kdy se jim to nejvíce hodí. „Čechy k častějším nákupům erotického zboží na internetu nemotivují obvyklé pobídky jako zvýhodněná cena nebo doprava zdarma. Tyto benefity dokážou popostrčit k nákupu jen čtvrtinu zákazníků. Necelá polovina dospělých v průzkumu přiznala, že je k častějším nákupům nemotivuje nic konkrétního a nakupují impulzivně,“ dodává Štěpán Jandl.

Skalní příznivci kamenných sexshopů nedají dopustit na osobní kontakt s prodávajícím. Polovina těchto zákazníků nemarní čas hledáním informací na internetu a rovnou se jdou poradit za odborníky do kamenné prodejny. „Přibližně třetině nakupujících pomohla osobní návštěva ve výběru finálního zboží z vytipovaných favoritů a 16 procent nakupujících se na základě návštěvy prodejny rozhodlo pro jiné zboží, než si původně plánovali koupit,“ uzavírá Štěpán Jandl.